Alle informatie over de kaartverkoop

Kaarten kopen

Er zijn verschillende manieren om kaarten te kopen voor een voorstelling of film. Hieronder informeren we je graag over de mogelijkheden.

Online bestellen

Kaarten voor onze voorstellingen en films kun je eenvoudig online bestellen via onze website. Volg deze stappen:

  • Account aanmaken: Maak een account aan op onze website en activeer het via de e-mail die naar het opgegeven adres wordt gestuurd. Een account aanmaken, inloggen of gegevens opvragen doe je via de loginknop, die zich rechtsbovenin bevindt (het poppetje).
  • Inloggen: Log in op je account.
  • Bestellen en betalen: Kies je voorstelling of film, selecteer je stoelen en reken af via iDeal, openstaand tegoed, een Podiumcadeaukaart, of een creditcard.

Na het afronden van je bestelling worden de kaarten als e-tickets opgeslagen onder je account in 'Mijn agenda'. Je kunt je e-tickets daar altijd bekijken, opslaan en uitprinten. Als je een smartphone hebt, is uitprinten niet nodig; de scanners kunnen de barcode van je e-ticket vanaf je telefoon lezen.

Rolstoelplaatsen / Slecht ter been

Maak je gebruik van een rolstoel, rollator of looprek dan hebben we speciale plaatsen voor je gereserveerd, neem hiervoor contact op met de kassa.

Vragen over hoe je kaarten bestelt op onze website?

Bekijk hieronder de korte instructievideo!

Weet waar je koopt! Ga altijd naar de website van de artiest, locatie of organisator.


Aan de kassa

Je kunt ook een bestelling doen aan de kassa tijdens onze openingstijden. 
De kassa is geopend van:

  • dinsdag t/m vrijdag van 14.00 - 17.00 uur
  • zaterdag van 12.00 - 17.00 uur.
  • Is er een voorstelling? Dan zijn wij geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling.

We zijn telefonisch bereikbaar op: (0512) 33 50 50.

De receptielijn is bereikbaar van dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot sluit via (0512) 33 50 00. 
Op zaterdag bereikbaar vanaf 12.00 uur tot sluit. Ook bereikbaar tijdens educatielessen. 

Voor overige vragen over de kaartverkoop kan je mailen naar info@lawei.nl.

Telefonisch of per mail

Toch liever telefonisch of per mail bestellen? Onze medewerkers helpen je graag. We zijn bereikbaar tijdens de openingstijden van de kassa. Voor deze service rekenen we €2,- administratiekosten. Deze kosten rekenen we niet voor het reserveren van rolstoelplaatsen of boekingen aan de kassa. Het verzenden van tickets per post of het maken van een factuur kost €1,- extra.

Digitaal tegoed

Als je inlogt op je account op de website is het bedrag van je online tegoed zichtbaar. Dit bedrag kan je tijdens het afrekenen van je kaarten verzilveren. Heb je geen account? Dan kan je deze aanmaken via de website of bel met de kassa via 0512-33 50 50 als je hierover vragen hebt.

Kijk ook onder het kopje "Tegoed en cadeaubonnen" of kijk op onze pagina voor overige informatie. 
 

Voortaan elektronisch betalen bij De Lawei

De Lawei hanteert een cashless betaalsysteem. Je kunt bij de kassa, bar en in theatercafé Hopper contactloos betalen of pinnen. De voordelen ten opzichte van betalen met contant geld zijn groot. Cashless betalen is hygiënischer, het zorgt voor een veilige werkomgeving voor onze medewerkers en het gaat sneller waardoor jij minder lang hoeft te wachten bij de kassa of bij de betaling van je drankje aan de bar. 

Kaarten annuleren en meer 

Verhinderd

Eenmaal gekochte kaarten kunnen niet worden ingeleverd tegen geld. Als je verhinderd bent, bieden we de mogelijkheid om je kaarten te ruilen voor een andere voorstelling of voor een online tegoed. Annuleren kan tot 24 uur voor de voorstelling.

Let op: Heeft de voorstelling het label 'te gast'? 
Raadpleeg dan de betreffende voorstellingspagina voor de specifieke annuleringsvoorwaarden. 

Annuleren kan op twee manieren:

  • Via e-mail: Stuur een e-mail naar info@lawei.nl en vermeld je naam, reserveringsnummer en de voorstelling. Als je een deel van je reservering wilt annuleren, geef dan ook de specifieke rij en/of stoelnummers aan die je wilt annuleren.
  • Telefonisch: Bel de kassa tijdens de openingstijden en geef je naam, reserveringsnummer en details van de te annuleren tickets door.

Bij annulering kun je kiezen uit:

  • Een tegoed op je account ontvangen. (onbeperkt geldig)
  • Je tickets omruilen voor een andere voorstelling.

Voor deze service brengen wij €2,- annulerings- of ruilingskosten per ticket in rekening. Dit geldt ook als je een andere plaats wilt hebben. Voor kaarten of tegoedbonnen wordt geen geld teruggegeven.

Wil je binnen 24 uur voor de voorstelling annuleren of ruilen? Dit is helaas niet mogelijk. 

Te gast in De Lawei 

Valt een voorstelling onder verhuur, te herkennen aan het label 'te gast'? 
De producent hanteert zijn eigen voorwaarden, de voorwaarden staan op de betreffende voorstellingspagina. 
De algemene voorwaarden van De Lawei zijn niet van toepassing op voorstellingen die 'te gast' zijn. 

Kaartjes kwijt

Kaarten kunnen opnieuw geprint worden via Mijn Agenda op de website. Dit geldt ook voor de kaarten die gekocht zijn via de kassa. Niet bekend met de procedure? Neem dan contact op met de kassa. Duplicaatkaarten zijn ook verkrijgbaar aan de kassa. Deze service kost €1,- per kaart.

Uitverkochte voorstellingen

Wanneer je de knop 'Wachtlijst' ziet in plaats van 'Tickets', betekent dit dat de voorstelling is uitverkocht en dat je je kunt aanmelden voor de wachtlijst.

Als er een plaats vrijkomt door een annulering, nemen wij contact op met de mensen die zich hebben aangemeld, in volgorde van aanmelding. Je ontvangt van ons een bericht zodra er een plaats beschikbaar is en je aan de beurt bent op de wachtlijst.

Vermelding op de wachtlijst geeft geen recht op een toegangsbewijs. Wel krijg je voorrang wanneer gedurende het theaterseizoen wordt besloten een extra voorstelling bij te boeken in hetzelfde theaterseizoen. 

 

Tegoed en cadeaubonnen

Betalen met Openstaand Tegoed
Wanneer je wilt betalen met je openstaande tegoed, log dan in met je accountgegevens. Nadat je je tickets hebt gekozen, selecteer je in het afrekenscherm de betaalwijze: "Betaal met persoonlijk tegoed". Als er nog een bedrag overblijft, kun je dit betalen met een van de overige betaalmethoden. Je tegoed blijft onbeperkt geldig. 

Betalen aan de Kassa of Telefonisch
Als je aan de kassa of telefonisch kaarten wilt bestellen, geef dan aan dat je (deels) met je tegoed wilt betalen. Houd er rekening mee dat wij voor telefonische boekingen en boekingen via e-mail €2,- administratiekosten rekenen (uitgezonderd voor rolstoelplaats-boekingen).

Tegoedbon van De Lawei
Heb je een tegoedbon van De Lawei? Vanaf december 2021 zijn alle tegoedbonnen digitaal gemaakt. Je kunt je huidige tegoed vinden door in te loggen op je account op onze website. Staat je tegoed er niet tussen en heb je dit niet al eerder opgemaakt, neem dan contact op met onze kassa. 

Podiumcadeaukaart
De Podiumcadeaukaart kan ook online ingewisseld worden. De gegevens van de bon worden opgevraagd in het afrekenscherm, waar je kunt kiezen voor de optie "Betalen met de Podiumcadeaukaart". Als er nog een bedrag overblijft, kun je dit betalen met een van de overige betaalmethoden.

VVV-Bonnen en Theaterbonnen
VVV-bonnen en theaterbonnen kun je alleen fysiek inleveren aan de kassa.

De cultuurkaart kan niet bij De Lawei verzilverd worden.


Podium Dinerbox, een compleet avondje uit

Geef een complete avond uit met de Podium Cadeaukaart & VVV Dinercheque in één box. Begin je avond in ons theatercafé en restaurant Hopper voor een gezellige borrel of heerlijk hapje eten en ga daarna naar een leuke voorstelling of concert in onze schouwburg. De podiumdinerbox is hier online te koop.

Podiumcadeaukaart   vvv kaart

               

Kids

Randprogrammering

Bij jeugdtheatervoorstellingen wordt rondom de voorstelling een gratis (knutsel-)activiteit georganiseerd. Zoals kleurplaten maken, maskers knutselen of dieren vouwen. Ook worden er soms workshops georganiseerd door het gezelschap van de betreffende voorstelling.

In sommige gevallen dien je een ticket te kopen voor de randprogrammering. Deze kun je gelijk boeken met je voorstellingskaarten, of later bijboeken. Kijk ook onder het kopje "Arrangement of inleiding bijboeken" voor meer informatie. 

Leeftijdsindicatie

Niet alle voorstellingen zijn geschikt voor elke leeftijd. Bij kinder- en familievoorstellingen vermelden we een minimumleeftijd. Deze leeftijdsgrens is gebaseerd op de inhoud en de lengte van de voorstelling, zodat deze passend is voor een bepaalde leeftijdsgroep. Kinderen die te jong zijn, kunnen de voorstelling of het concert vaak niet goed volgen of vinden het te spannend. 

Baby's tot 1 jaar oud mogen bij een kindervoorstelling bij de ouder of verzorgen op schoot. Een extra toegangsbewijs is niet nodig. Je baby kan mogelijk de voorstelling verstoren, in dat geval vragen wij je de zaal te verlaten. Je hebt dan geen recht op restitutie.