De Lawei kleurt rood

De Lawei is net als de rest van de landelijke evenementenindustrie rood gekleurd in de nacht van 25 op 26 augustus. Met de campagne Night of Live licht De Lawei samen met andere bedrijven zoals evenementenlocaties, eventorganisatoren, licht- en geluidsbedrijven en entertainmentbedrijven het gebouw rood aan. Hiermee wil men elkaar een hart onder de riem steken en aandacht vragen voor de acute bedreiging van de cultuursector.

Gebundelde krachten
De campagne is een duidelijk en brandend signaal richting de politiek en Nederland om te laten zien hoe zorgwekkend de situatie van de cultuursector als gevolg van corona is. Sinds half maart draait de cultuursector geen omzet meer. Dit heeft verstrekkende gevolgen voor de toekomst en om erger te voorkomen bundelt de cultuursector zijn krachten.

De kleur rood is gekozen omdat deze​ staat voor de liefde voor en verbroedering van de evenementensector, omdat de sector op de ​rode​ lijst van bedreigde industrieën staat en omdat er rood​ alarm wordt geslagen voor een miljardenmarkt en tienduizenden banen die verloren dreigen te gaan. 

 De actie kan door het publiek ondersteund worden door het ondertekenen van de petitie op www.steunevenementenbranche.petities.nl

Cookies

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter je toestemming nodig. Door op ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kun je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter uw toestemming nodig. U kunt kiezen uit onderstaande opties. 

Cookie instellingen