Veelgestelde vragen

WEBSITE

Hoe maak ik een account?
Klik op het middelste icoon rechts in de menubalk (het poppetje). Daar kun je inloggen, een account aanmaken of inloggegevens opvragen.

Hoe reserveer ik een kaartje?
Log in, zet de voorstelling(en) in het winkelmandje en ga naar het winkelmandje. Vervolgens klik je op reserveren, daarna kun je nog kiezen uit stoelkeuze en vervolgens betaal je via iDEAL of creditcard. 

Stappen online bestellen:

    Maak een account aan;

    Zoek naar de voorstelling van je voorkeur en zet deze in je winkelmandje via de groene

    Indien je meer voorstellingen wilt reserveren, klik op verder winkelen. Zodra je alles hebt toegevoegd aan je winkelmandje, klik je op reserveren.

    Dan kun je kiezen om zelf stoelen te kiezen of voor automatische plaatsing; hier kun je het aantal kaarten doorgeven. Deze stap doe je vervolgens voor alle voorstellingen in je winkelmand. 

    Als voor alle voorstellingen stoelen (en evt. Noflik of Theaterdiner) gekozen zijn, klik op reserveren (groene knop)

    Kies vervolgens je betaalwijze;

    De kaarten van je bestelling kun je terug vinden in ‘Mijn Agenda’ aan de rechterkant.

    Click here for the english version of how to book tickets online.

Ik kom niet verder met online bestellen hoe los ik dit op?
Als je op pc of laptop bestelt adviseren wij gebruik te maken van één van de volgende browsers: Google Chrome of Firefox. Met Safari en Internet Explorer kun je problemen ondervinden bij het bestellen van kaarten. maak je gebruik van een tablet of smartphone zorg dan dat je de laatste iOS of Android software hebt geïnstalleerd.

Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Klik op het middelste icoontje rechts op de menubalk (het poppetje) en vul bij inloggegevens vergeten? je mailadres in. Per mail krijg je een gebruikersnaam en een link waarmee je het wachtwoord kunt wijzigen zodat je kunt inloggen. Komt deze mail niet binnen, dan zit hij waarschijnlijk in de spambox (ongewenst). Als de link niet werkt (tijd verlopen), dan heb je mogelijk te lang gewacht met klikken op de link. Je moet dan opnieuw je mailadres invullen bij inloggegevens vergeten?

Hoe kan ik mijn e-tickets uitprinten en wat te doen als dit niet lukt?
De kaarten (e-tickets) staan opgeslagen in je account onder Mijn Agenda. Je kunt de e-tickets ten alle tijden bekijken, opslaan en uitprinten. Eventuele wijzigingen in het programma of stoelkeuze worden gelijk doorgevoerd naar je e-tickets. Op het laatste moment uitprinten is dus het meest handige. Heb je een smartphone, dan is uitprinten zelfs niet nodig. De scanners kunnen de barcode van de e-ticket lezen vanaf je telefoon.

De e-tickets zijn opgeslagen als een pdf-bestand. Om deze te printen heb je het programma Adobe reader nodig. Heb je dit niet, download deze dan nu. Lukt het daarna niet om ze rechtstreeks te printen, dan kun je het bestand opslaan op de computer en dan uitprinten.

Zijn er verschillende prijzen per rang of is alles één prijs?
In De Lawei kennen we maar één rang, dus alle prijzen zijn gelijk voor alle stoelen.

Hoe kan ik op de website zien wat het balkon is?
Op de plattegrond zie je drie blokken, met steeds een witregel ertussen. In de grote zaal vind je in het eerste blok rij 1 t/m 11 zaal, het tweede blok is rij 12 t/m 17 zaal (onder het balkon) en het derde blok is het balkon. Het eerste blok van de Roel Oostrazaal loopt van rij 1 t/m rij 8 zaal, het tweede blok is rij 9 t/m 13 zaal (onder het balkon) en het derde blok is het balkon. Wanneer je een stoel kiest, komt onder optie kies kaartsoort je stoelkeuze te staan. De beschrijving geeft aan welke rij en stoel het is en of het balkon of zaal is.

Kan ik ook theaterdiner of Noflik bij een voorstelling bestellen?
Ja. Als je bij de optie kaartkeuze bent dan kun je ook een theaterdiner of Noflik er bij reserveren. Heb je de kaarten voor de voorstelling al besteld, maar je besluit op een later tijdstip dit er nog bij te willen reserveren, dan reserveer je via de kassa (0512-33 50 50) of stuur een mailtje naar info@lawei.nl met alle adresgegevens.

Hoe/waar kan ik het menu van het theaterdiner vinden?
Elke maand wordt het driegangen keuzemenu bekend gemaakt op de pagina van Eten & drinken.

Ik heb nog tegoedbonnen, hoe worden deze verrekend?
Het is niet mogelijk om met tegoed- en/of theaterbonnen online te betalen of later nog te verrekenen. Dit is wel mogelijk bij reserveringen via de telefoon of aan de kassa. Indien je in het bezit bent van tegoed- en /of theaterbonnen, lever deze dan in bij de kassa of stuur deze op met je bestelformulier. 

Wat zijn de administratiekosten?
Internet: iDeal & creditcard geen administratiekosten. Bestelformulier € 4,- & telefonisch: €3,-.

Hoe kan ik voor meer dan 20 personen reserveren?
Door contact op te nemen met de receptie (0512-33 50 00) of kaartverkoop (0512 – 33 50 50).

Is een voorstelling uitverkocht?
Op de website vind je de meest actuele stand van zaken. Is de voorstelling uitverkocht dan staat dit vermeld bij de betreffende voorstelling, hier staat dan ‘wachtrij’. Door middel van de knop wachtrij kun je je vrijblijvend op de wachtrij laten plaatsen. Zodra er kaarten retour komen en je bent aan de beurt, krijg je bericht van ons. Let op, dit kan nog op de dag van de voorstelling.

ALGEMENE VRAGEN

Kan ik mijn kaarten weer inleveren, bijvoorbeeld door ziekte of een andere reden? 
Wanneer je verhinderd bent, is het mogelijk je toegangsbewijs te ruilen voor een andere voorstelling of voor een tegoedbon. Met uitzondering van de voorstellingen van onze huurders.  De kaarten dienen 48 uur voor de voorstelling bij ons in huis te zijn. Dit kan tijdens de kassaopeningstijden of per post. E-tickets kunt u mailen naar info@lawei.nl. Voor deze service berekenen wij € 2,- per kaartje. Noch voor toegangsbewijzen, noch voor tegoedbonnen wordt geld teruggegeven.

Hoe lang van te voren moet ik bij een voorstelling aanwezig zijn?
Het liefst een half uur van te voren, dan kun je in de meeste gevallen ook al de zaal betreden. Moet je nog je kaarten afhalen of wil je nog andere zaken regelen, dan is het handiger iets eerder te komen.

Waar kan ik parkeren en zijn hier kosten aan verbonden?
Naast De Lawei, op het Kiryat Onoplein, kan er gratis geparkeerd worden met een blauwe kaart (hier zijn ook de parkeerplaatsen voor mindervaliden). Dat betekent dat er maximaal drie uren geparkeerd mag worden en alleen met een parkeerkaart. Dit geldt alleen van maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Parkeren buiten deze tijden blijft gratis. De invalideparkeerplaatsen (vier stuks) vallen buiten de blauwe zone.

Voor de nieuwe parkeerplaatsen aan de Reidingweg geldt betaald parkeren: van ma. t/m za. van 9.00 uur tot 18.00 uur en op donderdag tot 21.00 uur. Schuin tegenover De Lawei kunt u betaald parkeren in parkeergarage Van Knobelsdorffplein of in parkeergarage Raadhuisplein.

Lees hier meer over de bereikbaarheid & parkeermogelijkheden.

Ik ben slecht ter been, hoe kom ik in de theaterzaal?
Het balkon van de grote zaal is met de lift bereikbaar, je komt dan uit bij de eerste rij van het balkon. Ook de kleine zaal is met de lift bereikbaar. Het balkon van de Roel Oostrazaal is helaas niet met de lift bereikbaar. Wanneer je slecht ter been bent, is het handig dit aan te geven bij het kopen van je kaarten. De kassa kan hier rekening mee houden.

Wat betekent/houdt CJP in?
CJP is een afkorting voor de Cultuur Jongeren Pas. Dit is een kortingpas voor jongeren tot 30 jaar. Heb je een pas, dan krijgt je korting op de geselecteerde voorstellingen. Heb je geen pas, maar ben je wel beneden de 19 jaar, dan mag je bij ons naar binnen voor het tarief van CJP. Als er op een voorstelling CJP korting van toepassing is, dan is er een CJP/jongeren prijs zichtbaar.

Wat is een Noflik arrangement en wat houdt dat in?
Bij een Noflik arrangement is er voor jou en je gezelschap een tafel gereserveerd in de foyer van de zaal waar de voorstelling te zien is. Een half uur voor aanvang van de voorstelling is er de mogelijkheid om je te melden bij de gastvrouw of heer. Zij wijzen je naar je tafel met koffie, thee en wat lekkere hapjes. Voorafgaand aan de voorstelling geef je door aan de gastvrouw of heer wat je wilt drinken in de pauze. De pauzedrankjes staan dan voor je klaar in de pauze. In de pauze geef je door wat je graag wilt drinken na afloop van de voorstelling. Deze drankjes staan klaar na afloop van de voorstelling, met nog wat lekkere hapjes. Een Noflik arrangement kost € 9,- per persoon en is direct te reserveren bij het boeken van de kaarten.

Wat houdt het theaterdiner precies in?
Een drie-gangen keuzediner met elke maand een ander menu. Het menu kunt u vinden op de website onder het kopje Eten en Drinken.

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Deze site gebruikt cookies

We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen. Ook gebruiken we Google Analytics om inzage te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid van de website en deze vervolgens te kunnen verbeteren.

Meer informatie

X

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.